Wednesday, 13 March 2013

Petua Hilangkan Jerawat (Tak Serius)

Jerawat merupakan masalah kepada orang muda. Tapi sebenarnya mudah sahaja menghilangkannya iaitu dengan mendisiplinkan diri (yeke mudah?).
Caranya adalah jangan gatai pecahkan jerawat ataupun picit-picit jerawat tu. Biarkan jerawat tu masak sendiri sebab kalau pecahkan guna tangan nanti jerawat merebak. Berkesan tak cara ni kalau jerawat tu banyak?? Tak tahu lah, cuba dulu hehe.. Cara elak daripada pecahkan jerawat/ganggu jerawat ialah jangan sentuh jerawat. Ambil masa lama untuk menunggu jerawat hilang bagi yang banyak jerawat. Kalau setakat satu jerawat je seminggu boleh hilang jika tak sentuh jerawat tu. Parut jerawat macam mana pula??? Parut jerawat tu mungkin disebabkan tangan gatai korek-korek jerawat, jadi jangan korek. Satu lagi cara untuk elak jerawat adalah jangan pakai bedak tebal-tebal ataupun kalau boleh jangan pakai langsung (pakai kadang-kadang pun boleh). hehe ini hanyalah gurauan saja tapi mungkin ada betulnya, cara sebenar pulihkan jerawat ialah dgn pergi jumpa doktor pakar ataupun cuba macam-macam ubat..

Picture from http://mouthpimples.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...